Όταν ένα παιδί αρχίζει το νηπιαγωγείο, του συμβαίνουν πολλές αλλαγές, από μέλος μιας οικογένειας το παιδί γίνεται πλέον μέλος μιας ομάδας παιδιών της ίδιας ηλικίας. Τα υλικά, τα παιχνίδια και η προσοχή των ενηλίκων πρέπει τώρα να μοιράζονται σε περισσότερα παιδιά. Η σχολική εμπειρία του παιδιού θα επηρεαστεί και από τον τρόπο που θα αποδεχτεί το νέο ρόλο του.
Στο νηπιαγωγείο το παιδί θα συναντήσει άλλα παιδιά της ηλικίας του, που έχουν διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης, μιλούν διαφορετικές γλώσσες και ζουν σε διαφορετικά οικογενειακά περιβάλλοντα.
Το νηπιαγωγείο είναι ένας χώρος όπου τα παιδιά συναντούν ποικιλία ικανοτήτων, γλωσσών και πολιτισμών. Αυτές οι διαφορές αποτελούν ευκαιρίες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν το ένα από το άλλο. Όλα μαζί θα αποτελέσουν μέλη μιας μικρής κοινότητας, όπου θα παίζουν και θα μαθαίνουν ταυτόχρονα.
Πώς θα προετοιμαστεί ένα παιδί για το νηπιαγωγείο;
Μια καλή πρόταση για την προετοιμασία του παιδιού είναι να δημιουργήσουν οι γονείς ένα πρόγραμμα προετοιμασίας για τη μετάβασή του στο νηπιαγωγείο. Για παράδειγμα, θα πρέπει να προγραμματιστεί αρκετό καιρό πριν (3-4 εβδομάδες) η ώρα που θα κοιμάται και που θα ξυπνάει, ώστε να μπορεί να κοιμάται αρκετά και να εξοικειωθεί με το χειμερινό του πρόγραμμα.
Χρειάζεται κάποιες ειδικές γνώσεις το παιδί για να πάει στο νηπιαγωγείο;
Οι γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν για τις δεξιότητες που θεωρούν ότι θα πρέπει να αναπτύξει το παιδί πριν πάει στο νηπιαγωγείο. Καταρχήν δεν είναι ευδιάκριτες, ούτε υπάρχουν κάποιες που θεωρούνται απαραίτητες, αλλά ούτε οι γονείς έχουν τις επιστημονικές γνώσεις, ώστε να διαγνώσουν την επάρκειά τους. Εξάλλου δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Το μαθησιακό περιβάλλον του νηπιαγωγείου δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικό. Αντιθέτως είναι συνεργατικό και προσαρμοσμένο στους διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης των παιδιών.
Τι πρέπει να γνωρίζει ένα νηπιάκι; Τι πρέπει να κάνει καθημερινά;
Η απάντηση στον πίνακα (check-list) που ακολουθεί:
πηγή: mothersblog.gr